Oavsett om man har en egen produkt att sälja eller har som ambition att marknadsföra andras produkter genom affiliate-försäljning så är det en otroligt värdefull egenskap att kunna sökmotoroptimera en sajt så att den hamnar i topp på träffresultaten Google. Det är ju naturligtvis så att den som hamnar högst upp vid en sökning automatisk kommer få mest besök just på det sökordet. I undantagsfall så väljer säkerligen sökaren alternativ under topp resultat, men mer än var tredje gång så klickas det översta sökrsultatet. Och har du väl börjat få lite olika sajter som hamnar högst upp i sökmotorerna så börjar du få snurr på verksamheten. Detta eftersom du naturligtvis kan driva trafiken vidare olika sajter där du marknadsför egna eller andas produkter. Det som är extra roligt är ju när man verkligen ser tydliga resultat av sitt arbete. Exemplevis så har nu en av mina sajter om a kassa nu hamnat i topp på sökordet med samma namn. Grymt! Det är dock ett mycket tidsödande arbete och man får verkligen tänka att allt ens arbete kommer ge avkastning på sikt. Vilket det säkerligen kommer göra också. Men nog om det. Vad är det då som är själva kraften i sökmotorsoptimering? Mitt svar är, efter att inte ha jobbat med detta så länge, är att det är länar från artiklar som är nyckeln. Detta är vad jag brukar kalla artikelkraft. Artikelkraften hjälper både upp satellit-sajter och pengasajter till nya höjder i serpen. Och det är ju såklart de höga placeringarna som kommer ge den mesta trafiken över tiden. Därför är det a och o att skaffa sig grym och härlig länkkraft för att nå framgång och dra nytta av sökmotoroptimeringens kraft. Det skall dock komma ihåg att det är en konst att skriva artiklar. Det är nämligen viktigt att de blir så unika som möjligt för att de i sin tur också skall kunna hamna bland topp 10 iallafall i sökresultaten. Det man skulle vilja göra nästan är ju att anställa en 20-30 stycken som sitter och skriver artiklar hela dagarna. Då skulle man kunna skapa artikelkraft i olika artikelkataloger som verkligen heter duga. Spännande tanke! Kanske blir något att satsa på i framtiden, vem vet. I vilket fall så går det inte att tveka på att det är en grym fördel när man startar nya affärsideer om man vet lite om hur man sökmotoroptimerar. Harm na väl gjort grundjobbet så har man ju igen det flera gånger om. Blir spännande att se vlket nästa sajt-projekt blir. Förmodligen blir det antingen en sajt om aloe-vera eller en om bostadsbidrag.